(2005) Creativiteit in de financiering van creativiteit: Een cultureel economisch perspectief

800x600

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif";}

“Creatieve financiering van creativiteit”, in: Boekmancahier, vol. 17, no. 62, pp. 6-11, Winter 2005

Ervan uitgaande dat een culturele organisatie een ideële doelstelling dient, is de financiering van haar activiteiten niet meer en niet minder dan een (noodzakelijk) middel. Om met een directeur van zo’n organisatie te spreken, de inhoud is in het midden en het geld aan de rand. Daarmee onderscheidt een culturele organisatie zich van een standaard commerciële organisatie want die organisatie draait om de winst en gebruikt iets inhoudelijks, een film of een auto, als het middel. In dat geval is geld in het midden en de inhoud aan de rand